diumenge, 29 de maig del 2011

Cupcakes de vainilla coberts de xocolata

Feia ja uns quants dies que em mirava això dels cupcakes (no havia fet massa recerca, però em picava la curiositat) quan vaig veure que havien obert una botiga dedicada exclusivament a aquests pastissets prop de plaça Universitat. Més recentment, fa un parell de dies, vaig saber que la revista CUINA d'aquest mes en faria un reportatge especial; a partir d'aquí, vaig començar una petita recerca que em va endinsar en aquest extens món dels mini-pastissets: receptes, frostings, decoracions, toppings, capses... fins i tot vaig descobrir que hi ha una màquina especial per a fer-ne i que, casualment, jo tinc! (i que tota la vida havia pensat que era per fer mini-muffins...). Davant de tanta casualitat, vaig decidir que hi havia de fer alguna cosa; ahir em vaig posar mans a l'obra i vaig preparar uns quants mini-cupcakes pels meus amics amants del futbol (i del Barça!, òbviament).

Després de buscar una estona per internet, em vaig decidir per una recepta de cupcakes de vainilla de Joy of Baking, perquè pensava recobrir-los amb xocolata i tampoc volia que tinguessin massa gust de cacau. Crec que va ser una bona elecció, perquè amb el sopar que vam fer, tanta xocolata hagués embafat una mica massa, però tot i això em queden pendents! L'experiment va sortir força bé (tot i que, com que no he tastat mai un cupcake, la meva opinó no és del tot fiable). En vaig fer poquets, perquè la màquina els enforna de 7 en 7 i si n'hi ha massa t'hi pots acabar passant tota la tarda. Van sortir petitons, de la mida de pilotes de golf i molt esponjosos! No tenia massa temps ni mitjans, de manera que no em vaig atrevir a provar de fer frostings i coses d'aquestes (tot i que un frosting blaugrana hauria estat tot un puntàs!... això també entra a la llista de coses per fer) i vaig acabar recobrint-los amb una mena de ganache que tenia a la nevera... però ja se m'acudeixen un munt de possibles combinacions!


CUPCAKES DE VAINILLA COBERTS DE XOCOLATA

Per 18 mini cupcakes (la recepta original és el doble i diu que en surten aproximadament 12 dels de mida normal)

Ingredients:
  • 55 grams de mantega
  • 65 grams de sucre
  • 1 ou
  • 1/2 culleradeta d'extracte de vainilla (jo hi vaig posar vainillina, perquè és el que tenia, i a canvi vaig posar-hi menys sucre)
  • 80 grams de farina
  • 30 centilitres de llet
  • 3/4 de culleradeta de llevat en pols
  • la pell de mitja llimona ratllada
  • un pessic de sal

    Preparació:

    Endolleu la màquina de cupcakes o preescalfeu el forn a 180 ºC.
    En un bol, mescleu la mantega pomada amb el sucre fins que quedi una massa homogènia. Afegiu-hi l'ou i seguiu batent-ho bé; finalment, poseu-hi la vainilla i la pell de llimona. En un altre recipient barregeu la farina, la sal i el llevat. Incorporeu aquesta segona mescla a la primera en 3 tandes; entre tanda i tanda, aboqueu-hi la llet, de manera que el primer i l'últim que hi afegiu sigui la farina.
    Ompliu els motlles de magdalenes i enforneu-los durant uns 17-20 minuts (5-6 per cada tanda si és a la màquina) fins que en punxar-los amb un escuradents aquest surti net. Desemmotlleu els cupcakes i unteu-ne la part de dalt amb melmelada (jo ho he fet amb melmelada de taronja i saüc de l'IKEA... boníssim!) i poseu-los a refredar en una reixa per a pastissos.
    Un cop freds, suqueu-los en ganache de xocolata i poseu-los a la nevera fins que qualli.


    Bon profit! (i visca el Barça i visca Catalunya!)














    2 comentaris:

    1. Ostres, m'hauràs d'explicar com és aquesta màquina per fer cupcakes!! Ni sabia de la seva existència!!
      Que bonics i que bons!! Jo, reconec que entren per la vista, però el frosting el trobo massa dolç. :p
      Visca el Barça i visca Catalunya!
      Petons!

      ResponElimina
    2. Gràcies pel teu comentari, Mercè! :)
      doncs la màquina la vaig comprar fa un parell d'anys al lidl i és com aquesta (http://www.foodnetworkstore.com/ProductDetail.aspx?R=272025) o almenys s'hi assembla molt!
      Jo no he tastat mai un frosting de veritat (ni tan sols un cupcake de veritat, però això té solució ;) i és possible que sigui massa dolç... però realment fan unes maravelles...!
      petons!

      ResponElimina