diumenge, 22 de maig del 2011

Cookies amb xips de xocolata amb llet i avellanes

Torno a penjar després d'un parell de setmanetes que han estat molt actives culinàriament parlant: ara ja tinc un bon rebost de receptes i fotografies per penjar! Se m'acumula la feina!

Avui continuo amb el que va ser el meu primer projecte: la recerca de les cookies definitives. Ja us aviso que, malauradament, aquestes que us presento no ho són: la textura, tot i que és més cruixent que les anteriors i amb menys pinta de pastís, no m'ha acabat de convèncer i de gust em van agradar més les primeres. Però no s'ha de tirar la tovallola i, malgrat tot, són d'allò més bones!

La recepta és d'un curs de cuina de xocolata on ens hem apuntat la meva mare i jo (els brownies també ens els van ensenyar a fer allà) i presenta dues innovacions respecte les receptes "tradicionals" de cookies amb xips de xocolata: es fan amb xocolata amb llet i s'hi afegeixen avellanes. Personalment, jo prefereixo la xocolata negra (la de llet la trobo massa dolça!) però no m'ha acabat de desagradar a les galetes. Per altra banda, les avellanes han quedat prou bé, i mira que a mi les precisament avellanes no em fan gaire el pes! Però això ofereix un gran ventall de noves possibilitats: anous, ametlles, anous de macadàmia... mmmmm!


COOKIES AMB XIPS DE XOCOLATA AMB LLET I AVELLANES

Ingredients:
  • 170 grams de mantega
  • 125 grams de sucre morè
  • 50 grams de sucre blanc
  • 1 culleradeta de vainilla
  • 1 ou gran i 1 rovell
  • 250 grams de farina
  • 1/2 culleradeta de sal
  • 1/2 culleradeta de llevat
  • 150 grams de xocolata amb llet trossejada
  • 75 grams d'avellanes

Preparació:

Preescalfeu el forn a 160 ºC.

En primer lloc, foneu la mantega i deixeu que es refredi una mica abans de mesclar-la amb el sucre en un bol. Afegiu-hi la vainilla i l'ou i el rovell i bateu-ho fins que agafi una textura llisa i suau. Escalfeu la barreja al foc, tot remenant-la així que la mantega es comenci a fondre. Retireu-ho del foc.
Mescleu la farina tamisada amb el llevat i la sal i incorporeu-la a la mescla anterior poc a poc. Aleshores afegiu-hi la xocolata trossejada i les avellanes.
Forreu una safata amb paper d'enfornar i feu-hi boles de massa amb una cullereta. En surten vora 30 peces, tot i que depèn de la mida que volgueu que tinguin! Recordeu que cal deixar una mica de separació entre unes i les altres, perquè s'estendran i pujaran.
Després de deixar-ho reposar vora un quart d'hora, poseu-ho al forn durant uns 13-15 minuts (depenent de la mida de les galetes) fins que es daurin. Treieu-les del forn i deixar-les a la plata durant uns 5 minuts abans de passar-les a una reixeta perquè es refredin.

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada