dilluns, 6 de juny del 2011

Cookies amb xips de xocolata III

Torno a reprendre el meu primer projecte i us presento les cookies que vaig fer per dur als amics pel meu aniversari (ja fa un mes, d'això, però sóc una mica desastre amb això d'anar actualitzant!). La recepta me la va passar una amiga de la meva mare i per això han adoptat el nom de "cookies de la Maite". 

El que primer em va cridar l'atenció d'aquesta recepta és que me'n van sortir moltes (però moltes) galetes. unes 70 o així, o sigui que, abans de fer-les, cal estar segur de poder-se-les menjar totes (encara que això no sol ser un problema!). 

De moment, he de dir que d'entre totes les que he provat, són les millors pel que fa a textura (per fi han quedat cruixents!); de gust també estan molt bé, però potser eren més bones les primeres que vaig fer. A ma mare li van semblar una mica dolces, de manera que es podria provar de fer-les amb menys sucre. És que no hi haurà manera d'aconseguir un entremig? Hauré de continuar amb la meva recerca de la cookie perfecta... mentrestant, però, podem anar fent aquestes! 
 


COOKIES AMB XIPS DE XOCOLATA "DE LA MAITE"

Ingredients:
  • 300 grams de farina
  • 200 grams de mantega tova (jo n'hi vaig posar 170 perquè, com sempre, no havia calculat bé!)
  • 100 grams de sucre morè
  • 100 grams de sucre blanc
  • 1 culleradeta de llevat
  • 1 culleradeta d'extracte de vainilla
  • 2 ous
  • 275 grams de xips de xocolata

Preparació:

Preescalfeu el forn a 180 ºC.
En un bol, barregeu la farina, el llevat i la sal. Per altra banda bateu la mantega pomada, els dos sucres, la vainilla i incorporeu-hi els ous. Afegiu-hi poc a poc la primera mescla i després les xips de xocolata.

Sobre un paper de forn aneu fent boletes (de mida de trufa aproximadament, jo ho vaig fer amb una cullera de fer boles de gelat però sense omplir-la del tot) una mica separades. Deixeu-les descansar vora 5 minuts abans d'enfornar-les; un cop dins, coeu-les durant 10 minuts (és recomanable girar la plata un cop hagin passat 5 minuts per tal que es daurin homogèniament). Treieu-les del forn, deixeu-les a la mateixa plata uns 5 minuts més i després poseu-les sobre una reixeta perquè es refredin.

Bon profit!

2 comentaris:

  1. Hola xocolata
    Primer de tot gràcies per la visita i el comentari. Pel que he vist al teu bloc, també ets xocolatera, felicitats.
    Fer bombons com tot cal una mica de pràctica i el més importat, per treballar amb la cobertura de xocolata és el temperat
    Et contesto aquí la teva pregunta perquè no he trobat cap correu teu al bloc.
    El motlles de policarbonat són els més professionals, també els mes cars, però pel meu gust els millors.
    Al primer apunt que vaig fer de bombons estaven fets amb un motlle de silicona, més barat i que també funciona. Els de policarbonat els vaig comprar a Soler Graells (http://www.solegraells.com/tienda/)és un magatzem al major i detall de productes de pastisseria i Hosteleria. Els de silicona els vaig comprar a Gadgets cuina (http://www.gadgetscuina.com/) del carrer Aragó de Barcelona, crec que també tenen motlles de policarbonat
    Bona cuina

    ResponElimina
  2. hola Narcís! moltes gràcies per la teva resposta!
    conec la botiga que dius del carrer Aragó, però la web d'aquest magatzem no la coneixia... hi ha moltíssimes coses! ja veig que m'ho hauré de mirar amb calma i anar a fer un cop d'ull al Gadgets cuina. Això i seguir practicant amb la xocolata!
    Gràcies altre cop per tot!

    ResponElimina