dilluns, 20 de juny del 2011

Cookies amb xips de xocolata IV i variacions

Seguint la meva recerca de les cookies perfectes vaig preparar l'altre dia una recepta que vaig trobar per internet al blog "All that matters". Aquesta vegada vaig voler variar una mica i no em vaig limitar a fer les típiques cookies amb xips de xocolata sinó que en vaig fer de tres tipus diferents a més de les originals: de canyella i poma, de taronja i xocolata negra, de cacau i anous. Totes les combinacions em van agradar força tot i que potser la de cacau, xocolata blanca i anous va ser la que menys em va convèncer. Les de taronja tenien un toc que les feia molt bones i les de poma eren molt diferents però amb la canyella estaven... mmmmm! També vaig fer canvis a l'hora de fer-les, no només en la recepta: vaig fer galetes petites perquè anessin millor per picar. Això va fer també que es fessin més depressa i quedessin més cruixents!

Malgrat tot, em sap greu haver de dir que aquesta tampoc és la recepta definitiva; pel meu gust van quedar massa gruixudes (és a dir, es van expandir més aviat poc un cop dins el forn). Tot i això el gust estava bé i el primer dia van quedar força cruixents (amb una nit en van tenir prou, però, per estovar-se... maleïda humitat!). Les que més toves van sortir, però, van ser les de poma, perquè vaig fer servir poma fresca i les va humitejar. La pròxima vegada ho hauré de provar amb poma deshidratada! 

Ara que he provat totes aquestes combinacions, em vénen al cap noves idees per innovar mentre busco les millors galetes. Quin remei, hauré de continuar provant!



COOKIES VARIADES

Ingredients:

Per la massa "base"
  • 125 grams de mantega
  • 150 grams de sucre blanc
  • 60 grams de sucre morè
  • 1 ou
  • 1 culleradeta de vainilla
  • 220 grams de farina
  • ½ culleradeta de bicarbonat
  • ½ culleradeta de llevat
  • un pessic de sal

Per les de poma i canyella
  • una mica de canyella
  • ½ poma tallada a daus

Per les de taronja i xocolata
  • 1 rodanxa de taronja confitada tallada a daus
  • 1 cullerada de cacau endolcit i amb gust de taronja

Per les de cacau, nous i xocolata blanca
  • xocolata blanca trossejada
  • unes quantes nous trossejades
  • cacau en pols

Per les clàssiques
  • xips de xocolata


Preparació:

Preescalfeu el forn a 160 ºC. 
En un bol mescleu la mantega pomada (o com a mínim que no estigui freda de la nevera) amb el sucre, de manera que quedi una massa una mica esponjosa. Afegiu-hi tot seguit l'ou i la vainilla i seguiu-ho batent; a continuació la farina, el llevat i el bicarbonat. Un cop arribats a aquest punt, jo he dividit la massa en quatre parts i hi he afegit els ingredients segons el gust que volia.
Finalment, formeu petites boles de massa sobre una plata coberta amb un paper apte per anar al forn i coeu-ho durant uns 15 minuts. Procureu girar la plata a mitja cocció perquè les galetes quedin daurades uniformement pels dos costats.

Bon profit!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada