diumenge, 15 de juliol del 2012

Magdalenes-magdalenes (assalt nº1)

Ja feia molt de temps que no m'atrevia amb les magdalenes i, el mes passat, aprofitant que havíem d'anar d'excursió, vaig decidir fer-ne; que si et queden bé, per la mida que tenen, són d'allò més llamineres! 

Aquest cop em vaig decidir per unes magdalenes magdalenes (ni muffins, ni cupcakes ni coses estranyes d'aquestes) i la recepta la vaig treure del Petit Larousse du Chocolat. No van acabar de quedar ben bé com la idea de magdalena com déu mana que tinc en ment, d'aquelles que es desfan en grumolls de molla flonja i humida quan les pessigues, sinó més aviat com les de bossa que venen als súpermercats, d'aquelles de pell llisa i suau i més aviat compactes, de les que, si no les suques en llet, en menjar-te-les se't fa una bola al coll ben difícil de fer tirar avall. Però malgrat tot, de gust no estaven malament! Van pujar una mica, però tampoc prou per al meu gust (no es van esquerdar del cim, com fan les magdalenes de debò... continua la meva batalla contra la gravetat) tot i que la massa va estar reposant tota una nit (jo que estava convençuda que era aquest, el secret!). Val a dir, però, que les vaig tornar a fer amb la màquina de fer mini-muffins, per la qual cosa és possible que el resultat no hagués estat el mateix si les hagués enfornat com cal. Bé, hauré de continuar provant!


MINI MAGDALENES COMPACTES DE CACAU I LLIMONA

Ingredients:

Magdalenes de llimona
  • 85 grams de mantega
  • 2 ous
  • 130 grams de sucre blanc
  • 3,5 cl de llet
  • 180 grams de farina
  • 1 culleradeta de llevat en pols
  • ratlladura de llimona


Magdalenes de cacau
  • 85 grams de mantega
  • 2 ous
  • 130 grams de sucre blanc
  • 3,5 cl de llet
  • 150 grams de farina
  • 1 culleradeta de llevat en pols
  • 30 grams de cacau en pols tamissat


Preparació:

Barregeu la farina amb el cacau o la ratlladura de pell de llimona (segons el tipus de magdalenes) i el llevat en un bol. Torreu la mantega (escalfant-la fins que el suero se separi del líquid i quedi de color marró avellana) i coleu-la. Mentre es refreda, bateu els ous amb el sucre fins que s'emblanqueixin una mica i afegiu-hi la llet i la mescla de la farina tamissada. Tot batent la massa, incorporeu-hi la mantega torrada. Deixeu-ho refredar a la nevera tota una nit. 
L'endemà, preescalfeu el forn a 200ºC i prepareu un motlle per a magdalenes, untant-lo amb mantega i farina  (jo, com ja he dit, vaig fer servir la màquina). Enforneu les magdalenes, i llestos! 

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada