divendres, 23 de març del 2012

Pastís de xocolata amb cervesa


Després d'un munt de temps sense treure el cap per aquí –em vaig prendre massa seriosament això de les vacances– he decidit tornar. I com que tinc una mica de mala consciència, intentaré ser una mica més constant en això de penjar receptes i actualitzar el bloc, encara que no prometo res! 

Així que recupero l'activitat del bloc i recomenço amb un bon pastís (m'he adonat que no n'havia posat cap com déu mana, encara) que vaig fer fa poc amb motiu de l'aniversari d'un amic. El vaig trobar al bloc El Bon Tiberi i vaig pensar que era fet especialment per a ell. Ens va agradar molt –fins i tot als que no ens agradava la cervesa– perquè, tot i que aquest ingredient li dóna un gust “interessant” i diferent, no resulta gens amarg. És un pastís que queda molt esponjós (puja molt! feia ja un temps que els pastissos que feien no em pujaven gaire, i aquest em va fer pujar també la moral) i gens sec, com hauria de ser tot bon pastís des del meu punt de vista, i si s'aireja bé, queda una crosta ben cruixent que fa un contrast amb l'interior tou... mmmmmh! Boníssim! 

Apa, doncs, després de donar les gràcies als autors del bloc El Bon Tiberi per donar-nos a conèixer aquesta meravella de pastís, us en deixo la recepta. 






















PASTÍS DE XOCOLATA AMB CERVESA

Ingredients:
  • 250 grams de farina
  • 75 grams de cacau en pols
  • 390 grams de sucre (a la recepta original són 400 grams, però jo he utilitzat vainillina ensucrada en comptes de vainilla líquida, per la qual cosa he hagut de posar-hi menys sucre!)
  • 2 culleradetes i mitja de bicarbonat sòdic
  • 250 grams de mantega
  • 140 grams de crema de llet
  • 2 ous
  • una culleradeta de vainillina
  • 250 ml de cervesa negra Guinness

Preparació:

Preescalfeu el forn a 180 ºC.
Mescleu la farina amb el cacau, el sucre, la vainillina i el bicarbonat per una banda; per l'altra, en un bol gran, la cervesa i la mantega. Aquesta darrera barreja és complicada. A la recepta original s'especificava que la mantega havia d'estar a temperatura ambient, però jo ho vaig provar i després d'una bona estona batent la mescla sense resultat – simplement fragments de mantega en suspensió a la cervesa– vaig perdre la paciència i vaig acabar desfent la mantega al microones i barrejant els dos líquids. 

Afegiu-hi la nata i els ous i torneu-ho a remenar (en el cas que utilitzéssiu vainilla líquida com cal, aquest seria el moment d'incorporar-la). Finalment, mescleu-hi els ingredients secs, poc a poc. 

Enforneu la massa en un motlle (compteu que pujarà i força!) durant uns 45-50 minuts fins que en punxar el pastís amb un ganivet, la fulla d'aquest surti neta.

Bon profit!





2 comentaris: